Переваги та недоліки використання ІКТ.
Мій досвід роботи з молодшими школярами дозволяє зробити такі
висновки:
1.Застосування сучасних інформаційних технологій у початковій школі
сприяє більш активному і свідомому засвоєнню учнями навчального матеріалу
8
з математики, природознавства, української мови, предметів художньоестетичного циклу.
2. Оволодіння елементами комп'ютерної грамотності не викликає
суттєвих труднощів у молодших школярів. При цьому комп'ютерні ігрові
програми сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу, створюють
позитивне емоційне ставлення учнів до діяльності, опосередкованої
комп'ютером.
3. В процесі комп'ютерно-ігрової діяльності виникає «кооперуючий
ефект». Учні у грі проти комп'ютера допомагають, як правило, несвідомо один
одному. Шукають раціональні способи організації сумісних дій, навіть в тому
випадку, коли така задача їм не ставиться в явному вигляді.
4. Навчаючі і контролюючі програми, програми-тести, програмиредактори стимулюють інтерес молодших школярів до навчальної діяльності,
сприяють формуванню логічного, творчого мислення, розвитку здібностей
учнів.
5. Використання інформаційних технологій на уроках в початковій школі
є одним з найсучасніших засобів розвитку особистості молодшого школяра,
формування інформаційної культури.
Маю підстави вважати, що комп'ютер дозволить більш глибоко розвити
резерви дитини, дасть змогу вчителю працювати творчо, ініціативно, з
більшою професійною майстерністю.
Але поряд з перевагами використання ІКТ існують недоліки та проблеми:
1. Немає комп'ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і
вчителів.
2. Існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках,
учитель перейде від розвивального навчання до навчання наочноілюстративним методом.
Шляхи подолання цих недоліків я бачу в освоєнні кожним вчителем
комп'ютера, використання на уроках інтерактивних і інноваційних форм і
9
методів роботи, відведення у робочому графіку вчителів більше часу для
дослідження можливостей Інтернету.