Консльтації для педагогів

Мій досвід роботи з молодшими школярами дозволяє зробити такі висновки: 1.Застосування сучасних інформаційних технологій у початковій школі сприяє більш активному і свідомому засвоєнню учнями навчального матеріалу 8 з математики, природознавства, української мови, предметів художньоестетичного циклу. 2. Оволодіння елементами комп'ютерної...

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ 

У більшості шкіл України створені і не один рік працюють комп'ютерні класи, школярі вивчають інформатику, працюють у Всесвітній мережі Інтернет, проходять тестування,отримують завдання по електронній пошті, готують реферати та презентації. Це реальність, виключити комп'ютер з нашого життя вже не вдасться. Новий Державний стандарт початкової освіти передбачає введення в шкільний курс початкової школи предмета «Інформатика». Як вчитель-практик, можу стверджувати - це просто чудово!Урок із застосуванням комп'ютерних технологій не тільки пожвавлює навчальний процес, але і підвищує мотивацію кожного учня у навчанні. Урок, що включає слайди презентації або дані електронної енциклопедії викликає навіть у пасивних дітей особливий інтерес. Екран притягує увагу, якої ми часом не можемо домогтися при фронтальній роботі з класом. Англійське прислів'я говорить: «Я почув - і забув, що я побачив - запам'ятав». За даними вчених людина запам'ятовує 20% почутого і 30% побаченого, і більше 50% того, що він бачить і чує одночасно. Таким чином, полегшення процессу сприйняття і запам'ятовування інформації за допомогою яскравих образів - це основа будь-якої сучасної презентації. Отже, доступність ІКТ для широких кіл, у тому числі й дитячої аудиторії, є передумовою виникнення нових вимог до професії вчителя початкових класів. Сучасний учитель повинен знати тенденції інформатизації освіти (зокрема початкової), психолого-педагогічні умови використання ІКТ у роботі з дітьми; уміти користуватися новими інформаційними освітніми технологіями, застосовувати педагогічні можливості ІКТ у професійній діяльності; сприяти формуванню основ інформативних компетентностей та інформаційної етики у вихованців, сформувати у дітей адекватне уявлення про роль комп'ютерних технологій у житті(не іграшка, а засіб отримання корисної інформації, загального розвитку та творчої діяльності). Одним із головних завдань початкової школи є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів у рамках програми. Основним видом використання комп'ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні 6 уроки. У цікавій, динамічній, ігровій формі учні молодших класів опановують комп'ютерні засоби, набувають первинних навичок управління комп'ютером та одночасно удосконалюють свої знання з певних навчальних предметів, розвивають пам'ять, просторову уяву, логічне мислення, творчі здібності. Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють: забезпечити зворотній зв'язок в процесі навчання; зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу; підвищити унаочненість навчального процесу; забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел; індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття. моделювати досліджувані процеси або явища; організувати колективну й групову роботи; здійснювати контроль навчальних досягнень; створювати сприятливу атмосферу для спілкування. Учителю застосування ІКТ дозволяє економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов'язки як фахівця: готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали тощо), батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах тощо; оформляти документацію; в оперативному режимі відслідковувати результати навчальної діяльності учнів; налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів; обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними надбаннями, обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів, швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію. 7 Таким чином, упровадження ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей робить більш цікавим і ефективним. Як показує практика, застосування комп'ютера на уроках у початковій школі має декілька режимів: - демонстраційний (демонстрація певної навчальної інформації); - індивідуальний (організація індивідуальної роботи учнів); - комбінований (застосування на одному уроці і демонстрації, і індивідуальної роботи). Для роботи в демонстраційному режимі вчителю достатньо мати на уроці один комп'ютер і мультимедійний проектор, за допомогою якого потрібна інформація виводиться на екран, як правило, у вигляді слайдів. Щоб організувати індивідуальну роботу, кожний учень має бути забезпечений персональним комп'ютером. Як показує практика, якість знань учнів підвищувалася, коли вони самостійно засвоювали навчальний матеріал, використовуючи ПК, а вчитель при цьому виконував роль організатора і координатора навчального процесу. У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку: у процесі перевірки домашньої роботи, актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення, повторення вивченого, контролю, оцінювання . При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить, складає план уроку, виходячи з його цілей. При відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості . При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його

Всі права захищені 2019
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати